Ajans Seçimi ve Üretim Dosyaları

Bu yazı dizisinde, kurumsal firmaların anlaşmalı olduğu ajanslardan bekledikleri ve aldıkları ücret karşılığında verdikleri hizmet kalitesine değineceğiz.

Birçok kurumsal firma, piyasada daha aktif rol oynamak, daha fazla ürün satmak ya da daha fazla marka bilinirliği yaratmak için tüm tasarım çalışmalarını ajanslarla organize ederler.

Ajanstan beklenen genellikle sadece baskıya uygun tasarım dosyalarıdır. Genelin dışına çıktığımızda ise hem tasarım hizmeti hem de üretim hizmetinin ajans tarafından yürütülmesi istenir.

Firma, Ajans, Üretici arasındaki organizasyon sürecinde yaşanılan problemlere değinerek ajans seçiminin ne denli önemli olduğunu kavramanız için aşağıda belirteceğim maddelere göz atmanızda büyük fayda bulunmaktadır.

Konuya ait resmi incelediğinizde sol taraftaki resimde yazılar convertlenmiş, dosya cmyk renk moduna göre çalışılmış, kesim ve taşma payları ayarlanmış baskıya direkt olarak gönderilebilir bir dosya formatı görürken, sağdaki sütunda ise adobe illustrator dosya formatında kaydedilmiş, taşma payları ve kesim çizgileri ayarlanmamış, rgb renkte çalışılmış ve yazıları konvertlenmemiş bir format ile karşılaşmaktayız.

Sağdaki dosyanın yaşattığı problemlere değinecek olursak; Dosya müşteriye önizleme olarak onaylatılmış ve baskı için üreticiye (matbaa’ya) gönderilmiştir.Matbaa dosyayı rgb renkteki bir dosyayı baskı işlemine alamayacağı için ya insiyatif alıp dosyayı cmyk’ya çevirecek ya da dosyayı tekrar düzeltmesi için ajansa geri iletecektir. Ayrıca dosya son adobe illustrator formatında kaydedilmiş ise ve matbaa bir önceki versiyonu kullanıyor ise taşma payı ayarlanmamış dosyayı kendi insiyatifinde ayarlamak için tek tek uğraşmak zorunda kalacaktır.

Bakınız üretime girecek iş fazladan mail yazışmalarına, tekrardan dosya düzeltme için gerekli kayıp zamanına ve üretimin aksamasına nasıl etki etti.

Creatif ajansların çoğu hiçbir işe hayır demezler, çünkü bu ajans olmanın doğasında vardır. Fakat bu doğaya ya da oluşuma uygun kalifiye personel çoğunda mevcut değildir. Dolayısı ile örnek bir üretim sürecini değerlendirerek size bunun bazı olumsuz yanlarından bahsedelim.

Örneğin Bir ayakkabı firması yeni çıkan özel seri ayakkabılardan özel müşteriler, sosyal medya fenomeni, ya da ünlülerden oluşan bir listeye ayakkabı gönderimi yaparak PR çalışmasında bulunacak olsun. Gönderimi yapılacak olan ayakkabılar için anlaşmalı olduğu ajanstan güzel bir mukavva taslamalı kutu tasarım çalışması ve numunesi istensin.

Bu senaryoya göre ajansın bu konuda hiç tecrübesi olmadığını varsayarsak. Ajans 3D çalışma oluşturur bu çalışmayı ayakkabı firmasına onay için gönderir. Tasarım onaylanmış ise ajans bu konuda bilgi sahibi olmadığından kutu üretim firmasına tasarımın her yüzünü talmasız ve parça parça atar ve üretici firmadan numune talep eder. Kutu üretim firmasında görevli tasarımcı dosya ayarlanabilir ve layerlı bir durumda ise ve ajans doğru ölçüleri vermiş ise dosyaları tekrar revize ederek ölçülendirip numune kutuyu üretime iletir.

Sonuç; Kutu firması yapılacak numunenin eksik detaylar ile gelmesinden kaynaklı bir çok kısımda ajans adına insiyatif alır ve kutu numunesinin tek seferde doğru olması için deyim yerinde ise dua eder. Bakınız; Yük ajansın değil işi kurtarmak ve gemisini yürütmek isteyen kutu firmasının omuzlarında ve herhangi bir üretim gecikmesinde daimi suçlu konumundadır.

Ajansların eleman kalitesinin ne kadar önemli olabileceğini ve geçmişte yaptıkları referans işlerin incelenmesinin neden önemli olduğunu burada birkez daha aydınlatmış olduk. Yukarıda bahsi geçen kurgular yaşanmış ve tecrübe edinmiş olaylar olduğundan büyük firmalarda alım-satım görevinde bulunan yetkililerin ve şirket proje başarısı sadece uygun fiyatlı tedarikçi bulmakla değil, uygun fiyatlı ve işinde uzman tedarikçi bulmakla endekslidir.

Bir yanıt yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir